QUÈ ENTENEM PER AMBIENTS D’APRENENTATGE?
El treball mitjançant els ambients d’aprenentatge consisteix,
bàsicament, en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els
materials per tal de propiciar i construir un lloc d’aprenentatge que sorgeixi
espontàniament. En aquest ambient el nen és el protagonista i constructor del
seu propi aprenentatge. El paper del mestre és secundari i es basa
fonamentalment en organitzar i afavorir aquest aprenentatge. Mitjançant aquesta
orientació pedagògica volem que els alumnes participin d’una manera més activa,
lliure, constructiva i creativa del seu aprenentatge escolar i de creixement
com a persona.
AMBIENT
D’EXPERIMENTACIÓ I SENSORIAL
En aquest ambient es pretén estimular
el coneixement sensorial i perceptiu de cada infant, i provocar
una actitud investigadora davant del món que afavoreixi fer-se preguntes,
formular-se hipòtesis, buscar estratègies i donar respostes. És un espai per
observar, manipular, experimentar, investigar i fer-se preguntes.
Les accions que es donen en aquest
espai van lligades a uns processos que ajuden al desenvolupament intern
de cada infant: omplir, buidar, escampar, recollir, separar, apilonar,
ajuntar, treure... Manipulant i experimentant amb els diferents materials
i objectes els infants aprenen a fer observacions que els ajuden a posar en
pràctica diferents activitats intel·lectuals: classificar, relacionar,
ordenar, analitzar, interpretar... Amb aquesta activitat cognitiva s'afavoreix
el desenvolupament del seu pensament i, de mica en mica, avançar del simple
coneixement físic dels objectes i materials cap a l'abstracció del pensament científic-creatiu.
AMBIENT ARTÍSTICS
I CREATIU
L’ambient artístic és un espai en el
qual els infants tenen l’oportunitat de descobrir, experimentar, manipular,
sentir, imaginar, gaudir, expressar, crear,… mitjançant una gran varietat de
materials, tècniques, destreses, habilitats… on desenvolupar les seves
capacitats expressives, representatives i artístiques. Expressar el que senten,
es deixen anar sense que ningú pugui jutjar el resultat final de la seva obra
d’art.
Tècniques: estampació, collage, pintura, dibuix,
modelatge...
AMBIENT
DE LA LLUM I LA FOSCOR
A l’ambient de la llum i la foscor gaudim d'un conjunt de materials
relacionats amb la llum, les ombres i les transparències en un ambient de
foscor, que permeten desenvolupar la creativitat de l’alumne, la llibertat de
creació, la manipulació, l’experimentació i el joc simbòlic.
AMBIENT DE LA NATURA
A l’ambient de la natura coneixem una mica
millor l’entorn proper. Manipulem amb els sentits i observem amb ajuda de les
lupes.
Quins ambients més chulos... els nens/es aprenent molt i son ells mateixos 👍🏻👏🏻
ResponEliminaEstà molt bé aquests tallers, perquè puguin fer la seva.
ResponEliminaUna bona manera d’apendre experimentant !! 😊
Ostres que chuluuu!!!! :) Els hi haurán encantat aquests experiments!!!!!😃
ResponEliminaAjudant i comprartint amb els mes petits :)
ResponEliminaOooo!! Això si que els hi agrada!!
ResponEliminaQue bé!! M’encanta!!!Genial!!! ☺️
ResponElimina