divendres, 16 de novembre del 2018

Ambients d'aprenentatge 1r Trimestre

QUÈ ENTENEM PER AMBIENTS D’APRENENTATGE?

El treball mitjançant els ambients d’aprenentatge consisteix, bàsicament, en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de propiciar i construir un lloc d’aprenentatge que sorgeixi espontàniament. En aquest ambient el nen és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge. El paper del mestre és secundari i es basa fonamentalment en organitzar i afavorir aquest aprenentatge. Mitjançant aquesta orientació pedagògica volem que els alumnes participin d’una manera més activa, lliure, constructiva i creativa del seu aprenentatge escolar i de creixement com a persona.

AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ  I SENSORIAL
En aquest ambient es pretén estimular  el coneixement  sensorial i perceptiu de cada infant, i provocar  una actitud investigadora davant del món que afavoreixi fer-se preguntes, formular-se hipòtesis, buscar estratègies i donar respostes. És un espai per observar, manipular, experimentar, investigar i fer-se preguntes.

Les accions que es donen en aquest espai van lligades a uns processos  que ajuden al desenvolupament intern de cada infant: omplir, buidar, escampar, recollir, separar, apilonar, ajuntar, treure... Manipulant i experimentant amb els diferents materials i objectes els infants aprenen a fer observacions que els ajuden a posar en pràctica diferents activitats intel·lectuals: classificar, relacionar, ordenar, analitzar, interpretar... Amb aquesta activitat cognitiva s'afavoreix el desenvolupament del seu pensament i, de mica en mica, avançar del simple coneixement físic dels objectes i materials cap a l'abstracció del pensament científic-creatiu.

















AMBIENT ARTÍSTICS I CREATIU

L’ambient artístic és un espai en el qual els infants tenen l’oportunitat de descobrir, experimentar, manipular, sentir, imaginar, gaudir, expressar, crear,… mitjançant una gran varietat de materials, tècniques, destreses, habilitats… on desenvolupar les seves capacitats expressives, representatives i artístiques. Expressar el que senten, es deixen anar sense que ningú pugui jutjar el resultat final de la seva obra d’art. 
Tècniques: estampació, collage, pintura, dibuix, modelatge...











AMBIENT DE LA LLUM I LA FOSCOR

A l’ambient de la llum i la foscor  gaudim  d'un conjunt de materials relacionats amb la llum, les ombres i les transparències en un ambient de foscor, que permeten desenvolupar la creativitat de l’alumne, la llibertat de creació, la manipulació, l’experimentació i el joc simbòlic.








AMBIENT DE LA NATURA


A l’ambient de la natura coneixem una mica millor l’entorn proper. Manipulem amb els sentits i observem amb ajuda de les lupes.












6 comentaris:

  1. Quins ambients més chulos... els nens/es aprenent molt i son ells mateixos 👍🏻👏🏻

    ResponElimina
  2. Està molt bé aquests tallers, perquè puguin fer la seva.
    Una bona manera d’apendre experimentant !! 😊

    ResponElimina
  3. Ostres que chuluuu!!!! :) Els hi haurán encantat aquests experiments!!!!!😃

    ResponElimina
  4. Ajudant i comprartint amb els mes petits :)

    ResponElimina
  5. Que bé!! M’encanta!!!Genial!!! ☺️

    ResponElimina